Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu

IUBIREA LA OAMENI de Dmitri Bogoslavski

Traducere din limba rusă de Raluca Rădulescu

Distribuția:

KOLIA – Sergiu Argeșanu

LIUSKA soţia lui – Denisa Pintiuță-Caian/ Denisa Lupu

OLGA BORISOVNA mama ei – Daiana Mădăras

SERGHEI – Marian Bureață/ Alin Turcu

LIDIA FIODOROVNA mama lui – Codruța Vasiu (actor invitat/ profesor clasă)

IVAN – Bogdan Tălmaciu

NASTIA soţia lui -Ștefania Marola

CIUBASOV – George Ciucă

OLGA iubita lui – Malvina Hanea

MAŞKA vânzătoarea – Denisa Pintiuță-Caian/ Denisa Lupu/ Georgiana Codreanu

 

 

Regia:Bogdan Sărătean

Scenografia:Alexandra Constantin

Muzica:Claudiu Fălămaș

Asistent regie:Daiana Mădăras

Asistent producție:Raluca Mitea

Manager proiect:Luminița Bîrsan

Premiera: 17/ 18 februarie 2017

Prezentarea proiectului

Iubirea la oameni, de Dmitri Bogoslavski este primul text dramatic scris de un autor bielorus care a fost tradus în limba română. Traducerea a fost realizată din limba rusă de Raluca Rădulescu.

În luna iunie 2015 în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu a avut loc un spectacol lectură cu textul “Iubirea la oameni”, în regia lui Bogdan Sărătean. În spectacolul lectură au fost implicați studenți ai Departamentului de teatru al ULBS, alături de actori ai Teatrului Național “Radu Stanca”. Evenimentul a fost urmat de discuții moderate de Cătălin Ștefănescu, la care au participat atât traducătoarea textului, cât și critici de teatru.

În urma succesului avut de spectacolul-lectură echipa și-a propus încă de atunci, ca în ultimul an de studiu, textul să fie transformat în spectacol de licență în care să fie implicat tot anul de arta actorului, sub coordonarea lui Bogdan Sărătean.

Acțiunea se petrece în mediul rural, într-o Bielorusie înghețată de frigul nesfârșit și de lipsa de perspective. Narațiunea desprinde diverse tipuri posibile de raportare la sentimentul universal al iubirii. Personajele sunt pasionale, dar ajung foarte greu, și numai în anumite clipe, să spună adevărul.

Textul este o mare provocare din punct de vedere al desfacerii lui, și al asumării de către studenții-actori a situaților din text.

Pe lângă personajele principale, întâlnim tipologii complexe și surprinzătoare în cazul așa zielor personaje secundare.

Scenografia este realizată de Alexandra Constantin, și propune un spațiu ne-realist, care va induce mister și atmosferă. Spațiul este unul întins, vast și anost. Butoaie metalice se vor metamorfoza în diverse obiecte în funcție de succesiunea scenelor. Această succesiune este una filmică, intensă și concentrată.

Punerea în scenă a spectacolului cu acest text este în deplină concordanță cu tema propusă la începutul anului universitar, și anume studiul aplicat pe un text contemporan din spaţiul est-european.